För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

LEVERANS

 

Vi erbjuder leverans till mer än 100 länder runt om i världen som anges på orderformuläret. Vi strävar efter att skicka alla beställningar inom 5 arbetsdagar, men ta upp till 10 dagar för leverans eftersom externa faktorer kan orsaka förseningar.

 

Din beställning skickas en gång:

i) Betalningen har godkänts.

ii) Leverans / faktureringsadressen har verifierats.

 

Vid beräkningen när din beställning kommer fram, börja med den dag då båda dessa förutsättningar har uppfyllts och räkna endast arbetsdagar därefter.

 

LEVERANSTID

Sverige, 5-6 dagar

Europa, 6-8 dagar

Förenta staterna, Fjärran Östern, Mellanöstern, Australien, 8-10 dagar

 

INCURANCE

Happy Accessories AB försäkrar varje inköp under den tid det är i transit tills det levereras till dig när du använder UPS. Du kommer att bli ombedd att underteckna för varor som levereras vid vilken tidpunkt ansvaret för dina inköpta varor passerar till dig.

 

Vid leverans via post tar vi inget ansvar för varorna när de har lämnat vårt lager.

 

SPARA DIN BESTÄLLNING

Du kan kontrollera aktuell status för din försändelse genom att visa Spåra din beställning. Helt enkelt logga in till vår kundservice typ i ditt unika ordernummer som vi mailade till dig, så följer vi din leverans för dig.

 

Timi i Sverige kommer att lagra en registrering av dina transaktioner i minst ett år. Observera att för din säkerhet endast en registrering av din transaktion finns på webbplatsen Happy Accessories, finns inte dina kreditkortsuppgifter på webbplatsen

 

Avbeställning, återbetalning och utbyte

För avkastningar och utbyten begärda inom 14 dagar efter leverans erbjuder vi en kostnadsfri returservice via våra internationella budfirmor.

 

Alla artiklar för retur eller utbyte måste ha ett RMA-nummer (Return Merchandise Authorization). För retur av felaktiga varor, följ samma process med de villkor som anges nedan. RMA-nummer kan erhållas genom att maila oss på info@timi.se. När du har fått din RMA, var vänlig och följ instruktionerna till dig och detaljerad nedan. Observera att oidentifierade avkastningar / utbyten kan returneras till avsändaren.

 

Vi begär att alla varor returneras inom 14 dagar efter dagen för din begäran om en RMA.

 

Returer mottagna utanför ovanstående tidsramar accepteras enligt gottillgången till Happy Accessories och kan endast återbetalas som en "butikskredit".

 

Vi kan bara byta ut ett föremål för samma sak i en annan storlek, beroende på tillgänglighet. Vi kan inte behandla några utbyten för ett helt annat objekt. Utbytta varor kan endast skickas efter att de returnerade varorna har mottagits och genomgått en kontroll av kvalitetskontroll.

 

Utbyten mottagna utanför ovan angivna tidsramar är också föremål för produkttillgänglighet och kunden kommer att medföra fraktkostnader för sådana utbyten. Eventuell vidare avkastning av utbytta varor utanför de angivna tidsramarna kommer återigen att vara hos kunderna som kostar frakt och återbetalas endast som en butikskredit.

 

Timi Sverige kommer inte att acceptera avkastning för eventuella felaktiga föremål som har bäras och taggar taggade. Vid mottagande av en beställning, om något objekt har tagits emot utan taggar, ska kunden meddela oss (via telefon eller e-post) samma dag om de vill återvända.

 

Observera att vi inte tar emot ansvar för returprodukter om du inte returnerar dem till oss via vår kurirservice.

 

I händelse av att inga varor returneras till oss inom de angivna tidsramarna, trots att vi har giltigt avbrutit, har vi rätt att ta ut eventuella kostnader för återvinning av varorna.

 

Tänk på att internationella tullar och försäljningsskatter inte återbetalas för leveranser utanför Europeiska gemenskapen (EU).

 

Du bör göra varorna fritt tillgängliga för insamling av UPS vid en ömsesidig lämplig tid inom 14 dagar efter mottagandet av RMA. Returadressen anges på den förtryckta fraktsedeln som skickas till dig. Underlåtenhet att erhålla en RMA eller returavgift med varken vår budtjänst påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.

 

HUR DU TILLVÄNDER OM DU ÖNSKAR ATT RETURERA ELLER BYRÅN

För att underlätta retur av dina varor måste du erhålla ett RMA-nummer (Return Merchandise Authorization) genom att maila oss på info@timi.se inom 7 dagar från mottagandet av din beställning.

 

Alla avkastningar för en viss order måste returneras i en försändelse. Eventuella efterföljande avkastningar från samma order kan medföra ytterligare fraktkostnad.

 

RMA-nummeret ska skrivas på din ursprungliga faktura och på returfraktetiketten (UPS Air-fraktsedeln). Vi begär att avkastningen skickas via vår fraktpartner UPS eller, för London Premier beställer vår london-kurirservice.

 

Om du vill byta ut, vänligen maila oss din erforderliga artikel och vi reserverar det för dig om varan finns i lager.

 

HUR GÄLLER OM DU ÖNSKAR ATT RETURNER FELA VAROR

För att underlätta retur av felaktiga föremål måste du skaffa ett RMA-nummer (Return Merchandise Authorization) genom att maila oss på info@timi.se och följ standardavkastningen enligt ovan.

 

Felaktiga föremål accepteras endast om varorna levereras till kunden skadad eller om ett efterföljande tillverkningsfel föreligger inom en period av 6 månader efter leveransen. Alla objekt som returneras som felaktiga kommer att inspekteras och alla föremål som anses vara föremål för rättvist slitage kommer inte att accepteras som felaktiga.

 

Utbyten är möjliga om varan är tillgänglig. Vi kan endast byta ut felaktiga föremål för samma föremål i samma storlek, beroende på tillgänglighet. Om du vill byta ut, var god och gör din förfrågan klar när du begär din RMA.

 

Om möjligt kan artiklar repareras på begäran men endast om sådana föremål anses vara felaktiga och reparerbara. Reparationer kommer inte med några garantier.

 

MOTTAGET EN BIDRAG

Återbetalningar till dig kommer att göras inom 30 dagar från dagen för uppsägning. Alla oskadade, korrekt returnerade produkter krediteras ursprungsköparens kreditkort inklusive försäljningsskatt för alla EU-landstransporter exklusive fraktkostnader. Som tidigare nämnts är internationella tullar och försäljningsskatter inte återbetalningsbara för leveranser utanför Europeiska gemenskapen (EU).

 

Alternativt kan du begära en Timi of Sweden-butikskredit som kan användas mot framtida köp hos Timi i Sverige.

 

RETURNSPOLITIK FÖR VAROR SOM SÄLJS - Samma policy som ovan utom:

Vi erbjuder en kostnadsfri returprocess med hjälp av internationella kurirer UPS om du begär en retur av varan inom 14 dagar efter leveransen.

 

Vi begär att alla varor returneras inom 7 dagar efter det datum du mottog ditt RMA-nummer.

 

Eventuella saker som returneras utanför denna tidsram accepteras enligt Timi Sveriges bedömning och kan endast återbetalas som en "butikskredit".

 

För ytterligare information kan du kontakta en av våra kundtjänstrepresentanter som gärna talar dig genom förfarandet. ring bara vår kundservice på:

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan